خشک شدن چسب 123 | 9 راه حل خانگی رفع چسب

خشک شدن چسب 123

خشک شدن چسب 123 یکی از مشکلاتی است که برای همه پیش می آید. هر خانواده ای تقریبا در خانه این چسب را دارد. از آن لحاظ که ممکن است چیزی پاره شود یا بشکند به آن احتیاج پیدا خواهیم کرد. یکی از انواع چسب ها، چسب 123 ثنا باندیا چسب قطره ای می باشد. دارای کیفیت بالا و مقاوم در برابر رطوبت و سرما و گیرما و مواردی از این قبیل می باشد.

همانطور که از اسمش معلوم است ، به محض ریختن رو سطوح مورد نظر سریع خشک می شود و می چسبد. از ان چسب هایی است که کاربرد فراوانی دارد و برای هر سطوحی مناسب است. گفتیم زود در معرض هوا خشک می شود. حال در اینجا بیایید ببینیم اگر چسب 123 خشک شود باید چه کار کنیم؟ شاید در خانه از  چسب سایز کوچک استفاده کنیم ولی در مواردی مثل استفاده در صنایع متفاوت مثلا در کارخانه تولید کفش و یا در موارد ساختمانی برای سرامیک و کاشی از چسب با میزان بالاتری استفاده می شود و طبیعتا خشک شدن ان بیشتر اتفاق می افتد. برای حل مشکل خشک شدن چسب 123  با ثناباند همراه شوید.

چسب 123 صنعتی

جلوگیری از خشک شدن چسب 123 

به هر حال چسب کم باشد یا زیاد در مواقعی باقی می ماند و می خواهیم ان را نگه داریم تا در صورت نیاز دوباره از ان استفاده کنیم. اما وقتی برای دوباره استفاده کردن ان را می اوریم.  می بینیم خشک شده و به درد نمی خورد و ان را دور می اندازیم. ما اینجا به شما می گوییم با توجه به هزینه ای که داده اید و همچنین حیف نشدن چسب آن را دور نیندازید.

  • اول این را بگوییم که بهتر است هنگامی که از این چسب استفاده کردید طوری آن را ببندید که از ورود هوا به داخل ان جلوگیری شود. چون همان طور که گفتیم به محض تماس با هوای محیط چسب سریع خشک می شود.
  • بهتر است چسب را در محیطی قرار دهیم که رطوبت دارد. وقتی مکانی رطوبت بالا داشته باشد از سریع خشک شدن چسب جلوگیری می شود. برای این کار حتما نباید یک اتاق یا انبار با این میزان رطوبت باشد. بلکه با یک پلاستیک که چسب را در ان قرار دهید. کافی است بعد روی آن را با یک پارچه مرطوب بپوشانید و دوباره آن را با همان پارچه درون کیسه پلاستیکی دیگر بگذارید و گره کنید.
  •  برای جلوگیری از خشک شدن چسب 123 چسب را در یخچال بگذارید.  اول چسب را در پلاستیک بپیچید و در یخچال بگذارید. حالا به هر دلیلی که دیدیم چسب خشک شده است. برای  استفاده دوباره، چسب را در آب جوش قرار دهید.  بعد از چند دقیقه چسب دوباره رقیق می شود. با این کارها چسب را تا یک سال می توان نگه داشت و قابل استفاده می باشد.

راه حل پاک کردن چسب 123

بعضی مواقع هم در حین کار با چسب 123  جایی غیر از جای مدنظرمان بوده بریزد، مثلا فرش یا سطح دیگری چند قطره ریخته است. در این موقع عجله نکنید و  سریع آن را پاک نکنید. چون باعث می شود فضای بیستری را آغشته به چسب کنید. کمی صبر کنید تا خشک شود.

  • استون

اگر در منزل استون دارید می توانید از آن استفاده کنید و راحت چسب را پاک کنید.

  • نفت و تینر

همچنین از نفت هم یا تینر که با ان رنگ را هم پاک می کنند می شود برای پاک کردن چسب استفاده کرد.

  • سرکه سفید

اگر در منزل اینها موجود نبود حتما سرکه سفید دم دست شما است از ان استفاده کنید و به راحتی که را پاک کنید. البته اینکه گفتیم استون یا نفت یا تینر استفاده کنید برای سطوحی مثل پارچه و فرش یا از این موارد گفتیم و گرنه سطوح سخت تر مثل سرامیک و شیشه و از این موارد را با سرکه هم می توان برطرف کرد .

  • آب لیمو

چند قطره اب لیمو را روی قسمتی که چسب ریخته بریزید و با اسکاج یا مسواکی بکشید. راحت لکه چسب 123 برطرف می شود.

  • آب ولرم

البته باید بدانیم از چه نوع چسب استفاده کرده ایم تا بدانیم چه چیزی ان را تمیز می کند. مثلا چسب 123 با اب ولرم برطرف می شود.

  • حرارت

بعضی وقتها چسب روی سطحی ریخته و نمی شود که با اب ولرم ان را تمیز کرد. یا مقدار آن زیاد است یا چسبی مقاوم تر از آن است که با آب تمیز شود. در این موقع می توانید از حرارت استفاده کنید.  مثلا با سشوار می توان گرما به آن قسمت داد تا کم کم چسب شل و رقیق شود بعد با دستمال ان را تمیز کنید.

  • اسید

یک مورد دیگر برای برطرف کردن چسب قطره ای می باشد. بهتر است هنگام استفاده از اسید ،دستکش داشته باشید. کمی از چسب قطره ای را روی چسب خشک شده بریزید و بعد از نرم شدن تمیز کنید.

  • حلال چسب

بعضی وقت ها وقتی چسب را خریداری می کنیم اسپری هایی را پیشنهاد می دهند که برای برطرف کردن لکه چسب مناسب است و این حلال سریع چسب را پاک می کند و مناسبترین حلال چسب می باشد.

  • روغن

اگر در خانه روغن هم موجود است. مثل روغن زیتون یا نارگیل یا همان روغن مایع که برای پخت و پز استفاده می کنیم که می توانیم برای برطرف کردن چسب 123 استفاده کرد. از این روغن بیشتربرای سطوح فلزی و پلاستیکی استفاده می شود. حالت روان کننده را دارد و لکه را لق می کند و بعد می توان راحت ان را پاک کرد. می توان اول روغن را کمی داغ کرد و در ان قسمت چسبی ریخت و بعد با دستمال ان را پاک کرد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با نمایندگان فروش در واتساپ