تفاوت چسب سیلیکونی با خمیر سیلیکونی 

چسب ثناباند

چسب سیلیکونی برای سرامیک و کاشی و پر کردن بین موزاییک و مواردی از این قبیل نیز استفاده می شود.  کاربرد ان هم طوری است که هر چیزی که از هم جدا باشد و یا شکسته شده باشد را به هم می چسبانند. اگر چیزی مثل شیشه ای که از پایه اش یا چیزی که روی ان نصب شده باشد و جدا شده باشد را می چسبانند. حتی پایه میوه خوری شیشه ای که از ظرفش جدا شده را با چسب می چسبانند.

حال شاید بگویید این چه چسبی است که شیشه یا مواردی مثل ان را می توان به هم چسباند . در مورد چسب احتمالا شنیده اید چسبی از موارد چسب 123 ثنا باند که خیلی قوی و پر کاربرد و با کیفیت است .  علاوه بر مواردی که در خانه نیاز می شود کاربرد آن در صنعت نیز خیلی زیاد است.

بعضی ها شاید فکر کنند که چسب و خمیر یکی می باشد در صورتی که تفاوت خمیر سیلیکون با چسب سیلیکون خیلی واضح می باشد و کاربردها ی انها متفاوت است . خمیر سیلیکون یک رسانای گرما می باشد که در جاهایی کاربرد دارد که گفته می شود.برای آشنایی بیشتر  با ثناباند همراه شوید.

خمیر سیلیکونی چیست؟

لحیکم کار وقتی چند قطعه را به هم می چسباند به چند وسیله نیاز است که این قطعات به هم ربط بدهد و متصل کند . یکی از این وسیله ها خمیر سیلیکون می باشد که به ان گریس نیز می گویند. فکر کنم با نام گریس بهتر در مورد خمیر متوجه شدید. یک خمیر سفید و طوسی رنگ که به عنوان یک نوع چسب استفاده می شود. آن هم در جاهایی که گرما و حرارت زیاد تولید می شود. از این خمیر سیلیکون استفاده می گردد تا به صورت رسانا عمل کند و گرما را به نقاط دیگر منتقل کند. این کار وقتی انجام شود فشار و گرما از ان قسمتی که خمیر زده می شود برداشته شده تا از صدمات ناشی از گرما جلوگیری گردد.

ویژگی چسب ثناباند

موارد استفاده خمیر سیلیکونی

استفاده ان در صفحات الکترونیک  خیلی کاربرد دارد. مثلا در لب تاب روی پردازنده ان نیز کاربرد دارد و گرما را در حین کار با لب تاب کاهش می دهد. وقتی از این خمیر استفاده می شود باعث پر شدن فضاهای خالی می گردد و همین که پر شد ان اتصال برقرار می شود و گرما منتقل می گردد.

پاک کننده خمیر سیلیکونی

معمولا وقتی می خواهند این خمیر را پاک کنند در بازار کلینرهایی موجود است که علاوه بر پاک کردن خمیر سیلیکون موادی در ان است که از آسیب دیدن قطعات الکترونیکی جلوگیری می کند.

در واقع از ان محافظت می کند. و این پاک کننده های خمیر سیلیکون یا همان کلینر ها انواع مختلفی دارند و بهتر است حتما در مورد ان اطلاعاتی را داشته باشید تا حتما همان که مخصوص پاک کردن خمیر سیلیکون است را بخرید.

انواع خمیر

خمیر سیلیکون هم انواعی دارد. مانند خمیر نقره یا فلزی که در ان از الیاژ نقره استفاده می کنند. نوع دیگری از این خمیر، خمیر سرامیکی که این نوع از خمیر همان خمیر سفید که از پودر سرامیک در ان استفاده می شود.  مورد دیگر هم خمیر بر پایه سیلیکون می باشد که این نوع خالص است و بهترین نوع خمیر حرارتی است .

چسب سیلیکونی

حال بهتر است در مورد چسب سیلیکون هم کمی بدانیم که این چسب چیست؟   چه کاربردی دارد و فرق ان با خمیر سیلیکون چیست؟  چسب سیلیکون چسبی با مقاومت بالا است برای این می گوییم مقاوم که در دمای 400 درجه سانتی گراد هم مقاومت کرده است .

در دمای بالا یا پایین ، مقاوم و همچنین در مقابل رطوبت و تغییرات اب و هوایی به همین سادگی مقاومت خود را از دست نمی دهد. از این چسب ها در صنعت و در مورد فلزات بیشتر استفاده می شود . این چسب رای پر کردن درز سرامیک و چسباندن شیشه ، پلاستیک و همچنین در صنعت هوا و فضا و هواپیما کاربرد دارد.

انواع چسب سیلیکونی

چسب های سیلیکونی متفاوت و رنگ های مختلفی را هم دارند.

  • چسب سیلیکونی بیرنگ به خاطر شفافیت برای درز گیری اکواریوم و پنجره و سینک و از این قبیل استفاده می شود.
  • چسب سیلیکونی سفید برای سطوحی که سرامیکی هستند و سفید می باشند مناسب است.مثل وان حمام و دستشویی و از این موارد.
  • یک چسب مشکی هم از نوع سیلیکونی داریم که برای شیشه خودرو و نصب کردن ان استفاده می شود.

تفاوت چسب سیلیکونی و خمیر سیلیکونی

این چسب را که از نزدیک ببینید شبیه خمیر می باشد. اما فقط از نظر اسم و ظاهر ، خمیر با چسب یکی است. همان طور که گفتیم کاربرد انها متفاوت است.

خمیر سلیکون یک نوع رسانای گرما در الکترونیک و قطعات ان به کار می رود ولی چسب سیلیکون برای پر کردن جایی که از هم جداست و می توان انها را به هم چسباند از این چسب استفاده می شود.

پس هر دو  چسب برای پرکردن استفاده می شوند.  یکی برای انتقال گرما و دیگری فقط پر کردن جای خالی و چسباندن می باشد . پاک کننده چسب بااستون می باشد همان طور که خمیر سلیکون یا کلینر پاک می شود.

خمیر فضاهای بین دو بستر را به طور یکپارچه پر می کند و فضای بین آنها را هواگیر و ضد آب می کند. برای پر کردن شکاف بین کاشی ها، اتصالات، پنجره های شیشه ای و غیره استفاده می شود.

اساساً از چسب ها به عنوان محصول اولیه برای اتصال استفاده می شود. در حالی که خمیر به عنوان یک عنصر تکمیل کننده استفاده می شود. چسب قوی و بادوام است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با نمایندگان فروش در واتساپ